ВЕРСІЯ САЙТУ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ
Головна
Реєстрація
RSS
Контакти
Реєстрація  |  Забули пароль?
Хмельницька райдержадміністрація » Реформа децентралізації влади » Добровільне приєднання громад: важливість закону для децентралізації (+інфографіка)

Головна
  • Новини
    Новини РДА
    Президентський вісник
    Новини Уряду
    Новини Хмельницької ОДА
    Вітання
  • Відомості про район
    Карта району
    Історія району
    Паспорт району
    Політичні партії та організації
    Органи місцевого самоврядування
  • Райдержадміністрація
    Керівництво
    Голова адміністрації
    Перший заст.голови адміністрації
    Заступник голови адміністрації
    Керівник апарату адміністрації
    Структура РДА
    Апарат РДА
    Структурні підрозділи РДА
    Основні завдання та НПА
    Напрями діяльності
    Основні функції і завдання
    Повноваження РДА
    Розпорядження голови
    Прийняття та оскарження
    Публічне обговорення
    Державна реєстрація
    Розпорядження - 2019 рік
    Розпорядження - 2018 рік
    Розпорядження - 2017 рік
    Розпорядження - 2016 рік
    Розпорядження - 2015 рік
    Розпорядження - 2014 рік
    Розпорядження - 2013 рік
    Розпорядження - 2012 рік
    Розпорядження - 2011 рік
    Плани роботи та звіти
    Вакансії
    Телефонний довідник
  • Центр надання адмінпослуг
    Нормативно-правова база
    Перелік адміністративних послуг
    Контакти, графік роботи
    Інформаційні і технологічні картки
    Події
    Правила користування
  • Доступ до публічної інформації
    Порядок доступу
    Порядок оскарження
    Порядок склад,подання запитів
    Публічні документи
    Звіти та поширені відповіді
    Відкриті дані
  • Звернення громадян
    Графік прийому
    "Гаряча"телефонна лінія"
    Законодавча база
    Порядок звернення
    Зразок звернення
    Лист до адміністрації
    Підсумки роботи
    Електронне звернення
  • Громадянське суспільство
    Громадська рада
    Нормативно-правові засади
    Склад громадської ради
    Події
    Розв.громадянського суспільства
    Консультації з громадськістю
Запобігання проявам корупції
Європейська інтеграція
Євроатлантичне співробітництво
Реформа децентралізації влади
Медична реформа
Учасникам АТО, волонтерам
Енергоефективність
Реєстр містобуд.умов та обмежень
Протидія домашньому насильству
  • Соціально-економічний розвиток
    Промисловість
    Будівельна діяльність
    Транспорт
    Зовнішня торгівля
    Соціальний захист
    Фінанси
    Доходи населення
    Ринок праці
    Показники виплати пенсій
    Розрахунки за енергоносії
    Статистика району
Доступ об’єктів для ос. з інвал.
Регуляторна політика
Інвестиційна політика
Розвиток підприємництва
Державні закупівлі
  • Інформують управління та відділи
    Від.ведення держ.реєстру виборців
    Відділ освіти,культ.,молоді,спорту
    Відділ містобуд,арх,ЖКГ та буд-ва
    Управління соц.захисту населення
    Служба у справах дітей
    Управління юстиції
    Хмельн.районний центр зайнятості
    Центр соцслужб сімї дітей молоді
    Хмельн.центр.районна лікарня
    Хмельн. об'єднане управління ПФУ
    Архівний відділ
    Управління держгеокадастру
    Відділ агропромисл.розвитку
    Хмельницька ДПІ
    Управління фінансів
    Сектор з пит.цивільн.зах.населення
    Хмельн.відділення ФССУ в Хм.обл.
    Центр пробації
    Районне відділення поліції
Діяльність сільських, селищної рад
Оголошення
Календар новин
«    Грудень 2019    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Архів сайту
Грудень 2019 (41)
Листопад 2019 (176)
Жовтень 2019 (200)
Вересень 2019 (155)
Серпень 2019 (156)
Липень 2019 (168)
Червень 2019 (177)
Травень 2019 (218)
Квітень 2019 (209)
Березень 2019 (175)
Лютий 2019 (202)
Січень 2019 (177)
Грудень 2018 (145)
Листопад 2018 (156)
Жовтень 2018 (145)
Вересень 2018 (142)
Серпень 2018 (138)
Липень 2018 (136)
Червень 2018 (140)
Травень 2018 (166)
Квітень 2018 (138)
Березень 2018 (163)
Лютий 2018 (160)
Січень 2018 (135)
Грудень 2017 (130)
Листопад 2017 (142)
Жовтень 2017 (140)
Вересень 2017 (133)
Серпень 2017 (124)
Липень 2017 (114)
Червень 2017 (120)
Травень 2017 (156)
Квітень 2017 (122)
Березень 2017 (129)
Лютий 2017 (106)
Січень 2017 (106)
Грудень 2016 (137)
Листопад 2016 (125)
Жовтень 2016 (104)
Вересень 2016 (110)
Серпень 2016 (94)
Липень 2016 (111)
Червень 2016 (100)
Травень 2016 (101)
Квітень 2016 (117)
Березень 2016 (113)
Лютий 2016 (111)
Січень 2016 (99)
Грудень 2015 (77)
Листопад 2015 (68)
Жовтень 2015 (85)
Вересень 2015 (58)
Серпень 2015 (42)
Липень 2015 (61)
Червень 2015 (25)
Травень 2015 (31)
Квітень 2015 (32)
Березень 2015 (25)
Лютий 2015 (35)
Січень 2015 (14)
Грудень 2014 (17)
Листопад 2014 (18)
Жовтень 2014 (18)
Вересень 2014 (19)
Серпень 2014 (4)
Липень 2014 (12)
Червень 2014 (9)
Травень 2014 (7)
Квітень 2014 (10)
Березень 2014 (11)
Лютий 2014 (6)
Січень 2014 (11)
Грудень 2013 (5)
Листопад 2013 (10)
Жовтень 2013 (6)
Вересень 2013 (4)
Серпень 2013 (10)
Липень 2013 (1)

Показати / приховати архів
Рекомендуємо прочитати
Конституція України

Герої не вмирають

Памяті жертв голодоморів

100 років Українска революція

Децентралізація влади

Реформи в Україні

Конституційна комісія

Державна підтримка енергозбереження

Хмельницька ЦРБ

Хмельницька ЦРБ

Календар свят і подій
Календар свят і подій.
Голова адміністрації
Вітання голови адміністрації Вітання голови адміністрації
Наша адреса
Хмельницька РДА
29018, м.Хмельницький,
вул.Кам’янецька, б.122/2
тел.: (0382) 67-09-22
факс: (0382) 67-09-32
e-mail: adm@km-rda.gov.ua
сайт: km-rda.gov.ua
соц. мережа:
Розпорядок роботи:
понеділок-четвер: 8:30-17:30
п’ятниця: з 8:30 до 16:15
перерва: з 13:00 до 13:45
вихідні: субота, неділя
Нас знайти

Переглянути Хмельницька райдержадміністрація на карті більшого розміру
Погода у Хмельницькому
ПогодаПрогноз погоди
Погода у Хмельницькому

вологість:

тиск:

вітер:

Погода у Києві Погода у Львові 
Яка інформація цікавить вас найбільше : [?]
Рекомендовані ресурси




















Добровільне приєднання громад: важливість закону для децентралізації (+інфографіка)
20-03-2017, 10:21 | Додав: Informacia | Категорія: Реформа децентралізації влади

17 березня Президент України Петро Порошенко підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо добровільного приєднання територіальних громад (законопроект №4772). Закон дає змогу суттєво пришвидшити формування спроможного базового рівня місцевого самоврядування, бо значно спрощує процедуру добровільного об’єднання громад.

«Безліч громад, які бачили у консолідації зусиль великі можливості для розвитку і прагнули об’єднатися, довгий час були заручниками сусідів, які з тих чи інших причин цього не хотіли. Зараз, коли закон дозволяє визнавати спроможними навіть ті громади, які об’єдналися не за перспективним планом, цей бар’єр зникає. Крім того, відтепер громади можуть без зайвих фінансових і політичних стресів приєднуватися до вже існуючих об’єднаних громад», — зазначив Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В´ячеслав Негода.

Чому громади хочуть приєднуватися до ОТГ?

Вже створені ОТГ пройшли процедуру об’єднання, вже сформували органи управління. Вони мають більш широкі повноваження і значні ресурси, що дозволяє їм реалізовувати проекти розвитку інфраструктури: ремонтувати і навіть будувати школи, дитсадки, водогони, дороги, системи вуличного освітлення, закуповувати комунальну техніку, створювати комунальні підприємства, дбати про благоустрій навіть найвіддаленіших сіл тощо. У цьому їм допомагає держава, місцевий бізнес, сприяють міжнародні партнери.

Звичайно, сусідні громади, які з тих чи інших причин одразу не пішли на об’єднання, зараз вже бачать усі вигоди такої консолідації зусиль і бажають долучитися до ОТГ.

Переваги приєднання — фінансові та політичні

Раніше приєднатися до вже створеної ОТГ можна було лише знову пройшовши усю процедуру об’єднання. А це, звичайно, політично і фінансово невигідно.

До слова, був лише один випадок приєднання громади шляхом повторного об’єднання громад: Куцурубська ОТГ, що на Миколаївщині, проводила перші місцеві вибори голови та депутатів двічі – вперше у 2015 році, а вдруге, вже у більш широкому складі, у 2016 році.

Новий закон значно спрощує процедуру доєднання до діючої об’єднаної громади. Ним передбачається, що голову ОТГ в ході приєднання не переобирають, вибори депутатів проводяться не в усій об’єднаній громаді, а лише на приєднаній території. Приєднана громада стає старостинським округом в ОТГ. При цьому, голова приєднаної громади гарантовано отримує повноваження старости і стає членом виконкому ОТГ.

Отже в раді ОТГ будуть представлені інтереси усіх мешканців новоствореної громади, а місцева влада не зазнає політичних потрясінь.

Тобто процес приєднання можна назвати спрощеною процедурою об’єднання громад.

Хто може приєднатися до ОТГ?

За спрощеною процедурою до ОТГ може приєднуватися громада, яка має з нею спільну межу і за перспективним планом формування територій громад області відноситься до цього об’єднання.

До яких ОТГ можна приєднуватися?

За спрощеною процедурою можна приєднуватися лише до ОТГ, визнаних Урядом спроможними. У Законі йдеться, що Кабінет Міністрів може визнати ОТГ спроможною за умови її утворення навколо населеного пункту, визначеного перспективним планом як адміністративний центр, а також якщо кількість населення ОТГ становить не менше половини кількості населення громад, які мали в перспективі увійти до такої ОТГ.

Отже тепер громади можуть об’єднатися і отримати статус спроможної ОТГ навіть якщо це об’єднання не на 100 % відповідає перспективному плану. Тобто громади, які не хочуть об’єднуватися, тепер не стоятимуть на заваді тим, хто готовий розвиватися шляхом консолідації зусиль.

Виникає запитання, чи можна за цим законом приєднуватися до вже існуючих 366 ОТГ, більшість з яких вже на 100% відповідають перспективному плану? Можна. Якщо таке приєднання не суперечить законодавству і методиці формування громад, не створює «білих плям» (громади є суміжними) на сусідніх територіях, це не складно буде зробити, навіть за умови внесення змін до перспективного плану.

Чи можна приєднуватися до міст обласного значення?

Поправка, яка дозволяла приєднуватися громадам до міст обласного значення в законопроекті була. Це логічно, бо і ОТГ, і міста обласного значення є спроможними. Але під час розгляду документу в Парламенті у другому читанні, у залі не знайшлося голосів для підтримки цієї поправки. Отже, поки що норми закону стосуються лише приєднання до ОТГ.

Хто може ініціювати об’єднання?

Ініціатором, як і у випадку об’єднання громад, можуть бути голова, депутати чи мешканці як ОТГ, так і приєднуваної громади.

Чи може ОТГ відмовити громаді в приєднанні?

Може хіба що у випадку, коли громада, яка хоче приєднатися, не належить до ОТГ за перспективним планом чи не має з нею спільної межі. Якщо ж ОТГ відмовлятиме «законним претендентам» на приєднання, Кабінет Міністрів України матиме право скасувати рішення про визнання такої ОТГ спроможною.

Як Закон вплине на процес формування перспективних планів областей?

Так як громади тепер у меншій мірі залежатимуть від існуючих перспективних планів, очікується, що обласні ради разом з обласними державними адміністраціями розроблятимуть більш цілісні, збалансовані перспективні плани, сформовані на основі чітких розрахунків і критеріїв формування спроможних громад.

Чи можуть до ОТГ приєднуватися суміжні громади з інших районів?

Законом це не забороняється. Але до останнього часу Центральна виборча комісія не вбачала підстав для призначення перших виборів в об’єднаних громадах, створених на межі кількох районів.

Нагадаємо, 14 березня цього року, Верховна Рада України прийняла в цілому законопроект щодо особливостей добровільного об’єднання територіальних громад, розташованих на територіях суміжних районів (№5520). Коли закон набуде чинності, підстав не призначати вибори в об’єднаних та приєднаних громад з різних районів у ЦВК вже не буде.

Переглядів: 652  |  Коментарів: (0)  | 



Читайте також інші новини по темі:
  • Законопроект, який дає змогу провести перші вибори у об’єднаних громадах, створених на межі районів, прийнято!
  • У Верховній Раді стартував День децентралізації
  • Геннадій Зубко: від парламенту цієї осені очікуємо підтримки законів з децентралізації
  • 216,4 млн. гривень субвенції передбачено для об’єднаних територіальних громад Хмельниччини на розвиток інфраструктури
  • Геннадій Зубко: країні потрібна парламентська підтримка децентралізації
  • Геннадій Зубко: люди вимагають подальшого об’єднання в ОТГ
  • Ще 24 об’єднані громади матимуть прямі міжбюджетні відносини з держбюджетом – розпорядження Уряду
Шановний відвідувачу, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або увійти на сайт под своїм іменем.
Головна
RSS
Контакти
Реєстрація
Статистика
Додати новину
Статичні сторінки
Пошук
http://km-rda.gov.ua
©2013-2019 Хмельницька районна державна адміністрація | Всі права захищені |