23 грудня 2022 року начальник ОВА Сергій Гамалій провів засідання колегії обласної військової адміністрації. До участі у колегії долучилися заступники начальника ОВА, члени колегії, керівники структурних підрозділів ОВА, територіальних підрозділів ЦОВВ, голови РВА, керівники органів місцевого самоврядування. З першого питання про обласний бюджет Хмельницької області на 2023 рік проінформував директор Департаменту фінансів ОДА Сергій Пенюшкевич.Головні тези доповіді:
➡ В умовах воєнного стану доходна частина обласного бюджету дещо відрізняється від попередніх років. Це пов’язано з тим, що російська агресія вплинула як на кількість робочих місць (мінус 25,8 тисяч осіб), так і на стабільність роботи бізнесових структур та їх прибутковість. Тому податок на прибуток на 2023 рік у порівнянні з плановими призначеннями 2022 року зменшується на 16,3 млн грн та складає 63,4 млн гривень.
➡ Негативно війна вплинула і на рентну плату за користування надрами. Невиконання планових призначень 2022 року складе 1,8 млн грн. Залишаються стабільними такі платежі як: рентна плата за спец використання води – 18,8 млн грн; плата за надання адміністративних послуг – 27,5 млн грн, в тому числі: на право роздрібної торгівлі алкоголем та тютюном – 21,2 млн грн; на право оптової торгівлі алкоголем та тютюном – 2,7 млн грн; на право зберігання пального – 1,2 млн грн.; за ліцензії та сертифікати – 1,1 млн грн; орендна плата за комунальне майно – 3,0 млн гривень.
➡ Основним залишається податок на доходи фізичних осіб, питома вага якого становить 92,1% від прогнозного показника доходів загального фонду 2023 року. Разом з тим, відмічається значне зростання податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення військовослужбовців, питома вага якого у 2021 довоєнному році становила 7,7 відсотка, а на 2023 рік передбачено – 25,4 відсотка.
➡ В загальному очікується у 2023 році збільшення надходжень обласного бюджету. Зокрема, об’єм доходів загального фонду на 2023 рік у порівнянні із затвердженими показниками 2022 року, збільшено на 181,3 млн грн або на 12,7% та становить 1 607,6 млн грн. В порівнянні з фактичними надходженнями довоєнного 2021 року прогнозні доходи збільшено на 18,7% або на 253,4 млн гривень.
➡ Доходи спеціального фонду на 2023 рік, у порівнянні із затвердженими показниками 2022 року, збільшено на 25,9 млн грн або на 14,1 % та становлять 209,4 млн грн, що пояснюється збільшенням планових показників по власних надходженнях бюджетних установ, у зв’язку із збільшенням послуг, що надаються бюджетними установами.Прогнозні надходження на 2023 рік екологічного податку передбачені в сумі 9,7 млн грн, що на 15,5 % більші затверджених показників 2022 року або на 1,3 млн грн.
➡ Прогнозна сума власних надходжень бюджетних установ на 2023 рік становить 196,9 млн грн, що на 24,9 млн грн або на 14,5 % більше затверджених показників 2022 року.
➡ Прогнозні надходження коштів від відчуження майна, що перебуває в комунальній власності на 2023 рік до обласного бюджету визначено в сумі 2,5 млн грн, відповідно до інформації Хмельницької обласної ради.
➡ Обсяг трансфертів, які надаються з державного бюджету для обласного бюджету на 2023 рік по загальному фонду, зменшується до базового бюджету 2022 року на 177,1 млн грн або на 26,1 %, та становить 501,8 млн гривень. Доходи обласного бюджету разом з трансфертами у 2023 році прогнозуються в сумі 2 млрд 936,0 млн гривень.
Видаткова частина обласного бюджету сформована на основі поданих головними розпорядниками коштів обласного бюджету бюджетних запитів та забезпечує у повній мірі видатки на здійснення обов’язкових виплат по заробітній платі працівників бюджетної сфери, розрахованої виходячи із розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1 січня 2023 року – 2893 гривні та розміру мінімальної заробітної плати з 1 січня 2023 року – 6700 гривень.
➡ Загальний обсяг призначень на оплату праці з нарахуваннями запланований в сумі 1 231,4 млн.грн, що менше на 3,1% від базового бюджету 2022 року.
➡ Загальний обсяг видатків обласного бюджету на 2023 рік визначено у сумі 2 млрд 936 млн. грн. Тобто бюджет є збалансованим.
➡ За рахунок обласного бюджету в базовому бюджеті традиційно передбачаються субвенції місцевим бюджетам на здійснення соціальних виплат. Їх загальний обсяг на 2023 рік обрахований в сумі 3,4 млн. грн,Підсумовуючи обговорення, начальник ОВА Сергій Гамалій зазначив, що презентований сьогодні проєкт обласного бюджету на 2023 рік є базовим. Разом з тим, прийняття бюджету дозволяє безперешкодно увійти в новий рік із можливістю виплачувати заробітну плату працівникам бюджетних установ обласної комунальної власності, розраховуватися за енергоносії, придбати медикаменти та забезпечити харчуванням будинки-інтернати, школи та лікарні.
“Війна внесла корективи в даний бюджет. В області зросла кількість установ, що фінансуються з обласного бюджету, за рахунок евакуйованих установ з територій, які зазнали негативного впливу від військових дій. Ми маємо допомагати один одному, адже ми живемо в єдиній Україні і разом даємо відсіч ворогу. – сказав очільник області. – Не виключаю, що в наступному році будуть нові виклики і проблеми, які необхідно буде вирішувати. Тому потрібно врахувати, що після складання звітності за 2022 рік ми більш чітко зможемо оцінити фінансовий ресурс для вирішення проблемних питань. А зараз нам головне увійти у 2023 рік з бюджетом, забезпечити його наповнення та напрацювати шляхи ефективного використання бюджетних коштів”.