Шахраї пропонують вигідно обміняти валюту, здійснити передплату за неіснуючий товар або маніпулюють почуттями щодо безпеки рідних.
Поліцейські нагадують про найпоширеніші шахрайські схеми та розповідають, як діяти у небезпечних ситуаціях.
Схема 1. «Ваш родич потрапив у біду»
В таких випадках шахраї часто під виглядом правоохоронця або лікаря повідомляють громадянам, що їхні рідні постраждали в ДТП або ж їх за щось затримала поліція і при цьому вимагають кошти для вирішення проблеми:
Якщо вам телефонують з повідомленням про те, що ваші родичі чи знайомі потрапили у біду і вимагають кошти для вирішення проблеми, то не виконуйте вимог аферистів. Одразу ж з’ясуйте, де знаходиться близька людина, про яку йшлося в розмові та телефонуйте на спецлінію 102. Не панікуйте, якщо людина, про яку йде мова, не бере слухавку чи поза зоною досяжності: зателефонуйте тим, хто може бути поруч і знати про її місце перебування (чоловік, дружина, сусіди тощо)
Схема 2. «Банківський представник»
Представляючись працівниками банківської установ, зловмисники намагаються отримати інформацію щодо вашої картки (номер картки, пароль, CVV-код), аби привласнити ваші кошти:
Якщо вам зателефонували чи надіслали смс-повідомлення з проханням повідомити свій пароль чи активізувати картку, за жодних обставин не повідомляйте ці дані незнайомцям. Зателефонуйте на офіційну гарячу лінію банку для уточнення інформації.
Схема 3. «Вимагають передоплату при здійсненні покупки через Інтернет (соціальні мережі)»
При здійсненні покупок шахраї можуть вимагати повну або часткову передоплату за обраний вами товар, однак не виконують домовленостей та привласнюють гроші собі.
У разі здійснення покупок через мережу Інтернет не надсилайте передоплату неперевіреним продавцям. У випадку, якщо стосовно вас все ж таки було вчинено протиправні дії, у жодному разі не панікуйте, не зволікайте, запишіть номер, з якого вам телефонували шахраї та передайте його співробітникам поліції за спецлінією 102.
Також поліцейські нагадують, що аферисти в процесі реалізації злочинних схем користуються месенджерами Viber, WhatsApp, Telegram. Тож при спілкуванні за допомогою цих додатків із незнайомцями необхідно бути пильними і не надавати особисті дані для «перевірки» або фото документів.