До уваги споживачів! У сфері надання житлово-комунальних послуг поновлено позапланові перевірки
Шановні хмельничани, Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області нагадує, що 12 березня 2024 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 року № 261 відповідно до якої поновлено позапланові заходи державного нагляду (контролю) в сфері житлово-комунальних послуг в умовах воєнного стану.
Отже, наразі Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області, відповідно до покладених на неї повноважень, може здійснювати позапланові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, захисту прав споживачів та метрологічного нагляду у сфері надання житлово-комунальних послуг за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини.
До житлово-комунальних послуг належать:
- житлова послуга –
- послуга з управління багатоквартирним будинком.
- комунальні послуги –
- послуги з постачання та розподілу природного газу,
- послуги з постачання та розподілу електричної енергії,
- послуги з постачання теплової енергії,
- послуги з постачання гарячої води,
- послуги з централізованого водопостачання та водовідведення,
- послуги з управління побутовими відходами.
До державних регульованих цін відносяться тарифи на всі комунальні послуги, тарифи на послуги з управління багатоквартирним будинком не регулюються.
Відповідно до чинного законодавства однією із підстав проведення позапланового заходу є обґрунтоване звернення фізичної особи, або групи фізичних осіб, яке можна направити до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області одним із таких способів:
- заповнити форму на офіційному сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області за посиланням;
- листом на електрону пошту info@consumerhm.gov.ua;
- в паперовому вигляді на поштову адресу: вул. Шевченка, 53, м. Хмельницький, 29001.
У зверненні обов’язково має бути зазначено:
- прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи,
- місце проживання фізичної особи,
- найменування суб’єкта господарювання, що надає житлово-комунальні послуги, його адреса місця здійснення господарської діяльності;
- викладено суть порушеного питання,
- письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати,
- в електронному зверненні також має бути зазначено електронну адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним,
- до звернення необхідно додати копії документів, що підтверджують порушення викладені у зверненні, наприклад, копії договору із суб’єктом господарювання, який надає ті чи інші комунальні послуги, квитанції тощо.
Отже, шановні хмельничани, ви можете звертатись до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області у разі якщо у вас є сумніви в правильності встановлення та застосування тарифів на комунальні послуги, якщо послуга не надається, або надаються неналежної якості, з питання здійснення перерахунку за надання послуг не в повному обсязі або іншим чином не дотримуються умови договору про надання послуг, не дотримуються правила застосування засобів вимірювальної техніки (лічильників), які використовуються для обліку наданих послуг.