Міністерство цифрової трансформації України оприлюднює оновлений проєкт Рамки цифрової компетентності для громадян, щоб кожен міг надати зворотний зв’язок та поділитися коментарями.
Рамка цифрової компетентності — це документ, метою якого є підвищення рівня цифрових компетентностей українців. Вона допоможе зміцнити державну політику та спланувати освітні ініціативи для підвищення рівня цифрової грамотності й практичного використання IT конкретними цільовими групами населення.
Рамку адаптували українські експерти, ґрунтуючись на відповідній Рамці для громадян ЄС (DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens). Ця версія оновленої Рамки відрізняється від попередньої тим, що містить нові приклади та нові цифрові навички для громадян. Зокрема, використання штучного інтелекту, який уже став звичним для багатьох інтернет-користувачів.
На основі оновленої української Рамки з урахуванням вимог європейської рамки DigComp 2.2 ми розробляємо Цифрограм 3.0 — тест, що допоможе виявити загальний рівень цифрової грамотності людини, прогалини в цифрових навичках і зорієнтує, які саме компетенції варто вдосконалити.
«Оцінювання рівня цифрової грамотності та розробка планів дій щодо підвищення її рівня серед українців стає можливим завдяки використанню оновленої Рамки цифрових компетентностей. Основна відмінність оновленої Рамки від попередньої в тому, що з’явилися нові навички, як-от використання ШІ, вже звичного для багатьох користувачів інтернету. Відповідно до цього документа, ми також оновлюємо Цифрограм для громадян, створюючи версію Цифрограм 3.0. Євроінтеграція та гармонізація ринків праці важливі для розвитку країни. А для успішної інтеграції у європейський ринок праці необхідний апскілінг / рескілінг українців. Оновлена платформа Дія.Освіта дає можливість розвинути нові навички та зробити перші кроки в новій професії завдяки серіалам у форматі едьютейнмент, пройти профорієнтаційний тест, спробувати себе в ролі фахівця завдяки імерсивним симуляторам та додати сертифікати про проходження навчання на платформі до резюме», — коментує Валерія Іонан, заступник Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції.
Рамка буде корисна для:
-
громадян — як дороговказ у світі новітніх цифрових технологій, послуг та інших можливостей, які з’являються в процесі цифрових трансформацій;
-
освітян та розробників професійних стандартів. Нагадаємо, що це концептуально-референтна рамка, яку можна використовувати при створенні професійних рамок цифрової компетентності, розробці та оновленні професійних стандартів і кваліфікаційних характеристик, укладенні освітніх програм тощо;
-
представників органів влади та самоврядування, а також приватного сектору — для створення стратегій, концепцій, планів дій та різних соціальних ініціатив, спрямованих на розвиток цифрових компетентностей різних категорій громадян.
«В епоху розвитку штучного інтелекту та цифрової трансформації всіх індустрій розвиток цифрових навичок стає базовою необхідністю. В усіх сферах сучасного бізнесу від співробітників очікують навичок ефективної дистанційної роботи, онлайн-комунікації та використання безлічі цифрових інструментів. Найважливішим, на мою думку, є усвідомлення швидкості розвитку цих інструментів та необхідності постійно розвиватися та опановувати нові навички», — коментує Дмитро Завгородній, заступник Міністра освіти і науки України.
Проєкт Рамки цифрових компетентностей винесено на публічне обговорення. Якщо ви хочете долучитися до нього, переходьте за посиланням та залишайте свої коментарі:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeYm1yZapJpjngIhq_TpTg6Zy0iYXVFdRgvolVkVU-7T6rfXg/viewform
Для нас важливий зворотний зв’язок, адже розвиток цифрової грамотності та навичок українців — це наш пріоритет!