Публічний звіт голови районної державної адміністрації (начальника районної військової адміністрації) «Про підсумки діяльності Хмельницької районної державної адміністрації (Хмельницької районної військової адміністрації) Хмельницької області за 2022 рік»

Хмельницька районна державна адміністрація Хмельницької області в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на підвідомчій території та забезпечує: виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня; законність і правопорядок, додержання прав і свобод громадян; виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин – також програм їх національно-культурного розвитку; підготовку та виконання відповідних бюджетів та програм; взаємодію з органами місцевого самоврядування; реалізацію інших наданих державою, а також делегованих Хмельницькою районною радою повноважень.

Хмельницька районна державна адміністрація Хмельницької області вирішувала питання у межах своїх повноважень і формах, визначених Конституцією України і законами України.Хмельницька районна державна адміністрація здійснювала повноваження місцевого самоврядування, делеговані їй рішенням п’ятої позачергової сесії Хмельницької районної ради VIІI скликання від 03 лютого 2021 року № 5-5/2021.

З урахуванням того, що спектр повноважень районної державної адміністрації досить широкий, що зумовлює високий рівень відповідальності за ефективність їх реалізації, керівництвом райдержадміністрації систематично і послідовно здійснювались заходи, спрямовані на забезпечення дієвого і результативного функціонування структурних підрозділів адміністрації, їх співпраці з органами місцевого самоврядування, територіальними органами центральних органів виконавчої влади та іншими суб’єктами діяльності, що зареєстровані на території району і беруть безпосередню участь у процесах практичного втілення вимог сьогодення в життя територіальних громад.

Робота районної державної адміністрації у звітному періоді спрямовувалася на забезпечення збалансованого соціально-економічного розвитку району, вирішення актуальних проблем життєдіяльності району, поліпшення добробуту та соціального захисту населення.

Економіка

Забезпечення збалансованого економічного і соціального розвитку території упродовж 2022 року досягалось шляхом реалізації завдань, намічених у довгострокових та річних програмах соціально-економічного розвитку території та інших.

Обсяг реалізованої промислової продукції за січень-жовтень 2022 року становив 27 млрд 786 млн 597 тис. гривень. Обсяг реалізованої промислової продукції на одну особу за січень-жовтень 2022 року склав – 41330 гривень.

Найбільші обсяги реалізованої промислової продукції за видами діяльності у сфері переробної промисловості – 70,1 %, з неї виробництво харчових продуктів, напоїв і тютюнових виробів – 37,0 %, виробництво гумових і пластмасових виробів, іншої неметалевої мінеральної продукції – 12,6 %, машинобудування (крім ремонту та монтажу машин і устаткування – 6,2 відсотка. Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря – 27,9 відсотка.

В районі забезпечувалась реалізація житлової політики. Обсяг виробленої будівельної продукції у січні-вересні 2022 року склав 1 млрд 417 млн 713 тис. гривень.

У січні – вересні 2022 року загальна площа житлових будівель прийнятих в експлуатацію становила 115773 м. кв., що склало 62,2 % до відповідного періоду 2021 року, в тому числі у міській місцевості – 105183 м. кв. (61,9 %), у сільській місцевості – 10590 м. кв. (65,4 %) до відповідного періоду 2021 року.

Станом на 01.01.2023 у районі зареєстровано 21712 юридичних осіб та 28879 фізичних осіб-підприємців. За 2022 рік надходження від діяльності суб’єктів малого та середнього підприємництва склали 94,5 % від загальних надходжень.

В січні – вересні 2022 року капітальні інвестиції за основними видами економічної діяльності становили 3 млрд 446 млн 658 тис. грн, в тому числі кошти державного бюджету 194 млн 622 тис. грн (5,6 % до загального обсягу), кошти місцевих бюджетів 145 млн 983 тис. грн (4,2 % до загального обсягу), власні кошти підприємств та організацій 2 млрд 579 млн 172 тис. грн (74,8 % до загального обсягу), кредитів банків та інших позик 232 млн 749 тис. грн (6,8 % до загального обсягу) та інших джерел фінансування 77 млн 794 тис. грн (2,3 % до загального обсягу).

Агропромисловий комплекс

Під урожай 2022 року по сільськогосподарських підприємствах було посіяно 556,3 тис. га сільськогосподарських культур, в тому числі зернові та зернобобові – 272,4 тис. га (займали 49 % в структурі посівних площ), технічні культури – 268,1 тис. га (48,2 %), кормові та овочеві – 15,8 тис. га (2,8 %).

За моніторинговими даними проведених осінньо-польових робіт по сільськогосподарських підприємствах району станом на 01.12.2022 року зібрано 1253,1 тис. тонн зернових та зернобобових культур (урожайність 72,7 ц/га), в тому числі озимої пшениці з площі 98,5 тис. га зібрано 644,4 тис. тонн (урожайність 65,4 ц/га), гречки з площі 3,5 тис. га зібрано 6,3 тис. тонн (урожайність 18,2 ц/га). Крім того, сої з площі 66,9 тис. га намолочено 188,5 тис. тонн (урожайність 28,2 ц/га), соняшнику з площі 111,9 тис. га намолочено 353,0 тис. тонн (урожайність 31,5 ц/га), ріпаку з площі 34,7 тис. га намолочено 132,2 тис. тонн (урожайність 38,1 ц/га).

Під урожай 2023 року сільськогосподарськими підприємствами проведено посів озимих зернових та озимого ріпаку.

Чисельність поголів’я великої рогатої худоби по сільськогосподарських підприємствах станом на 01.01.2023 року становить 36837 голів, в тому числі корів – 15708 голів. Поголів’я свиней складає 192891 голова.

За 2022 рік по сільськогосподарських підприємствах жива маса тварин, реалізованих на забій становить 38,4 тис. тонн, валовий надій молока – 132,8 тис. тонн, вироблено яєць – 72054,8 тис. штук.

За моніторинговими даними у 2022 році за оренду земельних ділянок (паїв) агроформуваннями сплачено 2,4 млрд грн орендної плати. Розмір орендної плати становить 10,3 % до вартості землі. Розрахунки з власниками земельних ділянок (паїв) проводяться згідно укладених договорів оренди. Розмір сплаченого податку на доходи фізичних осіб з доходів одержаних громадянами від надання в оренду земельних ділянок (паїв) склав 421,2 млн гривень.

Станом на 1 січня 2023 року агроформуваннями району введено в дію 2 об’єкти, а саме:

  • корівник потужністю 400 гол. ВРХ в СФГ «Маїсс» с. Копистин (Хмельницька міська територіальна громада);
  • цілісний майновий комплекс для розміщення зерносховищ потужністю 100,0 тис. тонн в ТОВ «Епіцентр К» с. Кременчуки (Антонінська селищна територіальна громада).

Протягом 2023-2024 років планується будівництво, реконструкція ще 7 об’єктів, що дасть можливість наростити поголів’я сільськогосподарських тварин, збільшити обсяги виробництва продукції агропромислового комплексу.

Бюджет

З метою наповнення та забезпечення виконання дохідної частини районного бюджету щомісячно протягом року проводився аналіз виконання планових призначень по доходах загального та спеціального фондів бюджету в розрізі податків, зборів та обов’язкових платежів.

Надходження до районного бюджету Хмельницького району за 2022 рік по доходах загального фонду (з урахуванням міжбюджетних трансфертів) становлять 2 млн 165,0 тис. гривень. По доходах спеціального фонду надходження становлять 59,6 тис. гривень.

В результаті проведеної роботи до районного бюджету по загальному фонду за січень-грудень 2022 року мобілізовано податків та платежів в сумі 417,1 тис. гривень. Забезпечено виконання доходів районного бюджету до показників, затверджених рішенням районної ради від 28 грудня 2022 року № 3-8/2022 «Про районний бюджет на 2022 рік».

Виконання дохідної частини районного бюджету по загальному фонду за видами надходжень за підсумками січня – грудня 2022 року – податкових надходжень надійшло 49,1 тис. грн, що становить 11,8 % від надходжень загального фонду районного бюджету; неподаткових надходжень надійшло – 368,0 тис. грн, що становить 88,2 % від надходжень загального фонду.

Найбільшу питому вагу в загальній сумі надходжень загального фонду становить:

– частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до відповідного місцевого бюджету – 257,5 тис. грн або 61,7 % загального обсягу надходжень.

Протягом січня – грудня 2022 року до районного бюджету також акумульовано:

– податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності – 49,1 тис. грн або 11,8 % загального обсягу надходжень;

– плата за надання інших адміністративних послуг – 72,9 тис. грн або 17,5 відсотка обсягу надходжень загального фонду. В серпні по вищезазначеному виду надходжень знято зайво зараховані кошти в сумі 2,6 тис. грн (відповідно до електронного звернення Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області від 04.08.2022 року № 1040 – 1,3 тис. грн та електронного звернення Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області від 04.08.2022 року № 1041- 1,3 тис.гривень);

– адміністративних штрафів та інших санкцій – 37,6 тис. грн або 9 % загального обсягу надходжень.

При планових показниках за 2022 рік в сумі 26,0 тис. грн по виду доходів «Інші надходження» – надходження відсутні.

Надходження від орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності при планових показниках за 12 місяців 2022 року в сумі 0,8 тис. грн відсутні.

Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення окремих видатків районних рад, спрямованих на виконання їх повноважень надійшло – 1 млн 168,1 тис. грн (повернення невикористаного обсягу трансферту становить – 125,1 тис. грн., в зв’язку з відсутністю бюджетних призначень, оскільки протягом року апарат Хмельницької районної ради утримувався за рахунок надходжень місцевого бюджету та фінансувався відповідно до тимчасового розпису, джерелом фінансування постійним розписом визначено лише цільовий трансферт з ДБУ), надходження інших субвенцій з місцевого бюджету – 704,9 тис. гривень.

Протягом січня – грудня 2022 року здійснювався моніторинг виконання районного бюджету, аналізувався стан роботи головних розпорядників коштів районного бюджету в частині управління бюджетними зобов’язаннями з метою недопущення виникнення кредиторської заборгованості, а також відволікання бюджетних коштів у дебіторську заборгованість.

Касові видатки загального фонду районного бюджету за січень – грудень 2022 року становлять 1 млн 873,3 тис. гривень.

По КПКВ 0110150 «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад» використано 1 млн 168,4 тис. гривень.

З них: на оплату праці та відповідні на неї нарахування – 1 млн 168,1 тис. грн (в тому числі за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення окремих видатків районних рад, спрямованих на виконання їх повноважень 1 млн 43,0 тис. грн) та на оплату водопостачання та водовідведення – 0,3 тис. гривень.

На фінансування Програми розвитку комунального підприємства «Об’єднаний трудовий архів сіл, селища Хмельницького району» спрямовано 203,7 тис. грн (утримання установи здійснюється на засадах співпраці за рахунок інших субвенцій територіальних громад).

За рахунок іншої субвенції з обласного бюджету управлінням соціального захисту населення Хмельницької райдержадміністрації проведено касові видатки в сумі 501,2 тис. грн, з них:

– по КПКВ 3050 «Пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» – 109,0 тис. грн,

– по КПКВ 3090 «Витрати на поховання учасників бойових дій» – 208,8 тис. грн,

– по КПКВ 3171 «Компенсаційні виплати особам з інвалідністю на бензин, ремонт, технічне обслуговування автомобілів, мотоколясок і на транспортне обслуговування» – 183,4 тис. гривень.

Кредиторська заборгованість по загальному фонду районного бюджету станом на 01 січня 2023 року відсутня.

По спеціальному фонду бюджету по галузі «Державне управління” касові видатки становлять 108,5 тис. грн, джерелом фінансування визначено власні надходження бюджетної установи. По спеціальному фонду відображено видатки на оплату праці в сумі 62,7 тис. грн (здійснено безспірне списання коштів управлінням Державної казначейської служби України у Хмельницькому районі Хмельницької області на виконання Виконавчого листа Хмельницького окружного адміністративного суду по справі 560/4204/22 про стягнення на користь Матуса В.О.).

Інфраструктура та житлово-комунальне господарство

 Транспортна мережа.

Мережа автомобільних доріг загального користування становить 3592,0 кілометрів, з них:

– 1052 км державного значення;

– 2540 км місцевого значення.

Цивільний захист

Протягом 2022 року діяльність органів управління та всіх складових районної системи Цивільного захисту здійснювалась відповідно до вимог Конституції України, Кодексу цивільного захисту України, постанов Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року №444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях», від 26 червня 2013 року № 443 «Про затвердження Порядку підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту», від 23 жовтня 2013 року № 819 «Про затвердження Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту», від 09 січня 2014 року № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту», ряду нормативно-правових актів з питань безпеки життєдіяльності людини, інших питань цивільного захисту населення і територій та відповідних керівних документів ДСНС України.

План основних заходів цивільного захисту місцевої ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Хмельницького району на 2022 рік виконано.

У 2022 році було проведено 2 засідання районної комісії ТЕБ та НС, на яких було розглянуто 5 питань.

Відділом цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами адміністрації протягом 2022 року надано методичну та практичну допомогу 23 ТГ щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту, а також в реалізації положення постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2015 № 775 «Про затвердження порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій». У 2022 році Програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру прийняті та діють у всіх територіальних громадах Хмельницького району, в кожній громаді створено комісії з питань ТЕБ та НС, евакуаційні органи, а також розроблено та затверджено усю нормативно-правову базу, необхідну для створення та накопичення матеріальних резервів, які можуть використовуватися для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

Протягом 2022 року було забезпечено контроль за техногенною та пожежною безпекою складів боєприпасів на території в/ч А3013 с.Грузевиця Чорноострівської селищної територіальної громади, в/ч А1827 с. Шпичинці Деражнянської міської територіальної громади, в/ч А4009 с. Підгірне Миролюбненської сільської територіальної громади. Проводились обстеження стану готовності лісомисливських господарств району на предмет їх протипожежного захисту у пожежонебезпечний період. Приймали участь у комплексних перевірках стану готовності системи централізованого оповіщення. Постійно забезпечувалось виконання плану комплектування слухачами НМЦ безпеки життєдіяльності області. План комплектації становить 107 %. Виконано План дій органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо підготовки та пропуску льодоходу, повені та паводків та території Хмельницького району у 2022 році.

Територія Хмельницького району налічує 749 населених пунктів, на території району в наявності 513 працюючих радіоточок, 1211 громадських приміщень забезпечені ФМ приймачами. Всі абоненти телефонної мережі мають доступ до мережі Інтернет.

В Хмельницькому районі в наявності 135 сирен автоматичного запуску та 68 сирен ручного запуску. Протягом 2022 року закуплено 26 блоків автоматичного запуску сирен. Диспетчерська служба, черговий персонал АТС радіовузлів до централізованої передачі сигналів оповіщення інформації населення по радіотрансляційній мережі забезпечені необхідною апаратурою, укомплектовані та забезпечені аварійними джерелами електроживлення.

На об’єктах ПАТ «Укртелеком» організовано цілодобове чергування, а в Хмельницькому районі апаратура працює в автоматичному режимі. Чергова зміна виконує свої обов’язки згідно посадової інструкції.

Оповіщення населення про загрозу або виникнення НС здійснюється по каналах зв’язку за допомогою підсилювачів типу УПВ, «Дніпро», ADC-4250.

Апаратура експлуатується та обслуговується працівниками ПАТ «Укртелеком» і знаходиться в справному стані.

В цілому система оповіщення готова до застосування.

В районі підлягає укриттю 339240 чол., для чого використовуються захисні споруди (сховища та протирадіаційні укриття) в кількості 436 одиниць та 1186 інших приміщень, які можуть бути використані для укриття.

Інженерний захист населення Хмельницького району на випадок виникнення надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру передбачає укриття його в захисних спорудах різних типів, а також укриття населення в інших заглиблених приміщеннях, жилих приміщеннях, жилих та виробничих будівель (до проведення евакуаційних заходів).

Наявний фонд захисних споруд та інших заглиблених приміщень жилих та виробничих будівель дозволяє укрити населення в разі виникнення надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру.

На даний час в Хмельницькому районі на обліку знаходиться 426 захисних споруд системи ЦЗ району, з них – 68 сховищ та 1186 заглиблених підвальних приміщень, цокольних та інших приміщень громадських і житлових споруд, призначених для укриття населення, які включені до фонду протирадіаційного укриття (ПРУ).

Протягом 2022 року, відповідно до розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 13 січня 2022 року № 02/2022-р «Про навчання керівного складу та фахівців, діяльність, яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту у Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Хмельницької області у 2022 році», план комплектування Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Хмельницької області слухачами з функціонального навчання у сфері цивільного захисту у 2022 році виконано на 107 %.

У всіх навчальних закладах викладається предмет з основ безпеки життєдіяльності, а також проводять Дні цивільного захисту, Тижні основи безпеки життєдіяльності, в дошкільних навчальних закладах – Тиждень безпеки дитини.

В районі створено 250 консультаційних пунктів при міських, селищних та сільських радах, які повністю забезпечують навчання непрацюючого населення правилам запобігання травмування та загибелі людей.

Для забезпечення реагування на надзвичайні події протягом осінньо-зимового періоду в Хмельницькій райдержадміністрації створено запас паливо-мастильних матеріалів, який становить: ДП – 16720 л., бензин – 4945 літрів.

В загальному територіальними громадами району (749 населених пунктів) для розчистки доріг від снігових заметів укладено 70 угод на залучення 122 од. додаткової техніки сільгосппідприємств, агроформувань та приватних організацій.

За усними домовленостями голів громад з керівниками агроформувань може бути залучено 84 одиниці техніки.

В районному матеріальному резерві в наявності: шифер хвильовий (1886 шт. із 2500 шт.), цвяхи шиферні (273 кг із 400 кг), цвяхи будівельні (220 кг із 250 кг), пиломатеріали (6,9 м3 із 5 м3), бензин (4945 л. із 3000 л.), дизельне пальне (19448 л. із 10000 л.), бензогенератори (13 шт. із 13), переносні мотопомпи (10 шт. із 10), бензопили ланцюгові (13 шт. із 14), апарати на стисненому повітрі (4 шт. із 4), човен алюмінієвий (1 шт. із 1), човен надувний (3 шт. із 3), жилети рятувальні (4 шт. із 4), палатка армійська (1 шт. із 2), автоматична система оповіщення (1 шт. із 1), намети (7 шт. із 7), автономні засоби обігріву (4 шт. із 4), автономні акустичні системи Clarity MAX12MBAW (6 шт. із 6). Відсоток накопичення складає 89,7 %.

Відділом цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами на сайті райдержадміністрації постійно організовувався випуск статей, в яких висвітлювались проблеми безпеки дорожнього руху, поведінки на воді, пожежної безпеки та безпечного використання газу в побуті, тощо.

Захист прав та інтересів дітей

Службою у справах дітей райдержадміністрації протягом 2022 року забезпечено захист прав та законних інтересів дітей на території району.

Територіальними громадами району було створено та укомплектовано служби у справах дітей міських, селищних та сільських рад, які забезпечують діяльність щодо захисту прав та інтересів дітей на місцевому рівні.

Служба у справах дітей райдержадміністрації координує діяльність служб у справах дітей територіальних громад, надає консультації в межах повноважень, делегує повноваження щодо нагляду та контролю за умовами проживання, виховання та утримання дітей в дитячих будинках сімейного типу, в прийомних сім’ях, в сім’ях усиновителів.

На обліках служб у справах дітей міських (крім Хмельницької), селищних та сільських рад Хмельницького району перебувало 699 дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, 240 дітей-сиріт та 547 дітей, позбавлених батьківського піклування, з них: 525 дітей влаштовано під опіку (піклування) громадян, 72 дитини виховуються в прийомних сім’ях, 84 дитини – в дитячих будинках сімейного типу, 23 дітей перебувають на повному державному утриманні в навчальних закладах різного рівня акредитації, 83 дітей навчаються в інтернатних закладах.

На місцевому обліку дітей, які можуть бути усиновленими перебуває 132 дитини. В 2022 році поставлено на облік 26 дітей, які можуть бути усиновленими та подано анкети в службу у справах дітей Хмельницької облдержадміністрації для постановки їх на регіональний облік.

Протягом року 3 дітей усиновлено громадянами України, 2 дітей – іноземними громадянами. Проведено 6 внутрішньо сімейних усиновлень (усиновлення дитини вітчимом).

На території селищних, сільських рад району проживає 67 усиновлених дітей, за якими здійснюється нагляд.

В Хмельницькому районі функціонує 6 дитячих будинків сімейного типу, в яких виховується 39 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та 27 прийомних сімей, у яких виховується 56 дітей даної категорії. Протягом 2022 року розпорядженнями начальника районної військової адміністрації було виведено зі складу дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей 5 осіб, з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також влаштовано до вищевказаних сімейних форм сімейного виховання 5 дітей.

Протягом 2022 року проведено 11 засідань комісій з питань захисту прав дитини райдержадміністрації, на яких розглянуто 23 питання по зверненню громадян, а саме: про виведення дітей зі складу прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, про внутрішньо сімейне усиновлення дітей, про припинення функціонування прийомних сімей, про звільнення опікунів від здійснення повноважень, а також розглянуто та затверджено звіти про стан утримання та виховання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, в дитячих будинках сімейного типу та в прийомних сім’ях. По кожному питанню підготовлено відповідні рішення (розпорядження, висновки органу опіки і піклування та інше).

Працівники служби у справах дітей райдержадміністрації приймали участь в судових засіданнях, захищали права та законні інтереси дітей.

Службою у справах дітей райдержадміністрації протягом року розглянуто 127 звернень громадян, яким надано індивідуальні консультації.

Протягом 2022 року в жодній службі у справах дітей міських (крім Старокостянтинівської та Хмельницької), сільських, селищних рад не функціонувала Єдина інформаційно-аналітична система «Діти», тому усю інформацію про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які залишилися без батьківського піклування, дітей, які можуть бути усиновлені, дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, про потенційних опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, кандидатів в усиновлювачі, веде служба у справах дітей райдержадміністрації, а також надаються електронні обліково-статистичні картки на дітей.

Соціальне забезпечення та соціальний захист населення

Протягом 2022 року діяльність управління соціального захисту населення адміністрації спрямовувалась на забезпечення реалізації державної політики з питань соціального захисту ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», соціального захисту осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення бойових дій, оздоровлення осіб з інвалідністю, громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветеранів війни, підтримки сім’ї, з питань сім’ї та дітей, запобіганню насильству в сім’ї, протидії торгівлі людьми, забезпечення рівності прав чоловіків та жінок, призначення та виплату державної соціальної допомоги, адресної грошової допомоги, компенсацій, пільг та інших соціальних виплат, надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива та пільг з оплати житлово-комунальних послуг.

Станом на 01.01.2023 року кількість облікованих сімей згідно даних Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб в Хмельницькому районі складає 25047 сімей, а у них 35915 осіб, з них дітей до 18 років – 10913, 174 багатодітних родини.Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам» станом на 31.12.2022 по Хмельницькому району з березня по грудень нараховано 146164 особам допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам на суму 457,6 млн гривень.Протягом січня-грудня 2022 року із застосуванням програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» прийнято 60892 електронних справи, із них- 28635 справ для оформлення державних допомог;- 1659 справ для оформлення пільг;- 7589 справ для оформлення субсидій;-23010 комплектів документів для надання статусу внутрішньо переміщеної особи.Кількість прийнятих і опрацьованих заяв та документів для надання соціальної підтримки, що були надіслані поштою або через офіційний вебсайт Мінсоцполітики, складає 3024.Кількість прийнятих і опрацьованих заяв та документів для надання соціальної підтримки, що були безпосередньо прийняті у паперовому вигляді від внутрішньо переміщених осіб, складає 11400.

Проведено призначення усіх видів державної соціальної допомоги, компенсаційних виплат та грошової допомоги 48889 одержувачам на суму 635,5 млн гривень.

Протягом січня – грудня 2022 року надано населенню субсидiй для вiдшкодування витрат на оплату житлового-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рiдкого пiчного побутового палива за рахунок коштів державного бюджету 33574 домогосподарствам району, з них: субсидій в грошовій готівковій формі на суму 366,7 млн грн, субсидій на придбання твердого палива на загальну суму 2,6 млн гривень.

Протягом січня – грудня 2022 року проведено 1637 перевірок достовірності інформації про доходи та майновий стан одержувачів державних соціальних допомог та 1114 перевірок щодо факту догляду за особами з інвалідністю І групи та особами, які досягли 80-річного віку. Встановлено факт надміру виплачених коштів всіх видів державних соціальних допомог на загальну суму – 409420,66 грн, повернуті кошти в сумі – 180 862,87 гривень. По коштах в сумі – 228 557,52 грн проведена робота згідно чинного законодавства щодо їх повернення.

В ході опрацювання невідповідностей 13979 наданих Державним підприємством «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» за результатами верифікації отримувачів допомог виявлено 92 невідповідності, які вплинули на право або розмір допомоги. Сума надміру нарахованих коштів, що підлягають поверненню становить – 638127,5 грн; повернуті кошти в сумі – 241694,0 гривень. По коштах в сумі – 396433,5 грн проведена робота згідно чинного законодавства щодо їх повернення.

У районі перебуває 1201 особа, що має статус постраждалого від наслідків аварії на ЧАЕС. Забезпечено використання кошторисних призначень для заходів щодо: забезпечення громадян безоплатними путівками до санаторно-курортних закладів, виплати грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування. Сорок двоє громадян, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, скористалися путівками на санаторно-курортне лікування на суму 368,5 тис.грн, отримали компенсацію замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування 32 особи на суму 21,7 тис.гривень.

Станом на 31.12.2022 на обліку у районі для забезпечення санаторно-курортним лікуванням перебуває 74 особи, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, оздоровлено 42 особи, 32 – виявили бажання отримати компенсацію за самостійне санаторно-курортне лікування за 2021-2022 роки.

На обліку у районі перебуває 70415 осіб, які мають право на пільги, визначені чинним законодавством, з них учасників АТО/ООС – 3614 осіб. Станом на 15 грудня 2022 року 14143 громадянам, яким передбачено надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу за рахунок коштів з державного бюджету нараховано монетизованих пільг на суму 7,3 млн грн, з них у безготівковій формі 7339 особам на суму 3,2 млн грн, у готівковій формі 6804 особам на суму 4,1 млн гривень.

Протягом січня – грудня 2022 року забезпечено:

санаторно-курортним лікуванням 83 особи з інвалідністю на суму 769,4 тис. грн;

санаторно-курортними путівками до санаторно-курортних закладів 52 особи із числа учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, членів сімей загиблих, осіб з інвалідністю загального захворювання та з дитинства;

виплату грошової компенсації вартості санаторно-курортного лікування 234 особам на суму 106 тис. грн;

санаторно-курортним лікуванням учасників АТО/ООС та членів сімей загиблих (померлих) учасників АТО/ООС – 46 осіб на суму 727,5 тис. грн;

виплату одноразової грошової допомоги ветеранам війни до 5 травня 2191 особі на суму 3252 тис. грн;

виплату одноразової матеріальної допомоги непрацюючим малозабезпеченим особам, особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю з коштів державного бюджету 225 особам на суму 212,6 тис. грн;

виплату грошової компенсації на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування 443 особам на суму 196,4 тис. грн;

Забезпечено ведення централізованого банку даних з проблем інвалідності для визначення потреб осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення, прийнято необхідні документи та сформовано 2016 справ осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших осіб та передано до Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю для безоплатного забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації або виплати компенсації.

Забезпечено претензійно-позовну роботу управлінням за січень-грудень 2022 року, підготовлено та подано до суду 249 апеляційних скарг на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду щодо нарахування та виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня. Подано 318 відзивів на адміністративні позови.На виконання рішення суду щодо виплати недоплаченої грошової допомоги до 5 травня, встановлених законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань» відповідно до Порядку використання коштів, передбачених державним бюджетом для забезпечення виконання рішень суду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2021 року № 902, нараховано та виплачено 238234 гривні (виконано 31 рішення суду).Підготовлено та укладено 318 договорів.

У 2022 році до управління соціального захисту населення райдержадміністрації надійшло 8289 вхідної кореспонденції. Від Урядового контактного центру «гаряча лінія» через районну державну адміністрацію надійшло 1128 звернень, безпосередньо до управління – 1350 звернень від громадян та 5811 листів від установ, підприємств та організацій, надіслано 4118 вихідних документів.

Через систему електронного документообігу органів виконавчої влади (СЕД ОВВ) АСКОД протягом січня – грудня 2022 року прийнято, опрацьовано та відправлено 2464 документа.

З метою забезпечення прискорення оформлення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам та вирішення проблемних ситуацій переселенців з жовтня 2022 року впроваджено Єдину інформаційну систему соціальної сфери (ЄІССС). Протягом жовтня – грудня 2022 року управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації через ЄІССС прийнято, опрацьовано та призначено допомогу на проживання 12018 внутрішньо переміщеним особам у районі.

У зв’язку з передачею функцій з призначенням житлових субсидій та наданням пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області підготовлено для передачі до Головного управління ПФУ в Хмельницькій області 108880 справ, з них 47907 справ, по яких здійснюється нарахування та виплата пільг та субсидій (діючі), решта справи, які не опрацьовуються певний період (не діючі), накопичених за останні п’ять років. Станом на 31.12.2022 передано по району справ: житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу – 13155, пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу – 2450.

Праця та заробітна плата

Впродовж 2022 року в районі проводилася системна робота, спрямована на дотримання всіма суб’єктами господарювання державних гарантій в оплаті праці, погашення заборгованості з виплати заробітної плати  на підприємствах району, легалізації заробітної плати та зайнятості.

За розрахунковими даними рівень середньої заробітної плати на підприємствах Хмельницького району за 2022 рік – 11930 грн, що на 405 грн більше в порівняні з минулим 2021 роком (11525 грн).

Індекс реальної заробітної плати по Хмельницькому району у 2022 році до 2021 року становить 103,5 %.

Загалом найвищий рівень оплати праці у 2022 році мали працівники сфери сільського, лісового та рибного господарства – 13,6 тис. грн., промисловості – 11,3 тис. грн., державного управління й оборони; обов’язкового соціального страхування – 14,9 тис. грн., освіти – 10,6 тис. грн., охорони здоров’я – 13,1 тис. гривень.

Найнижчий – в галузі транспорт, складське господарство, поштова та кур’єрська діяльність – 7,8 тис. гривень.

Питання забезпечення своєчасності виплати заробітної плати та погашення заборгованості з неї на підприємствах Хмельницького району перебуває під контролем Хмельницької райдержадміністрації.

Створено районну тимчасову комісію з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, яка проводить засідання за потреби. Комісія вивчає результати діяльності суб’єктів господарювання усіх форм власності, ухвалює рішення пов’язані з розв’язанням проблем щодо погашення заборгованості з виплати заробітної платні.

Працівниками управління соціально-економічного розвитку території, архітектури, забезпечення взаємодії з органами місцевого самоврядування та державної реєстрації райдержадміністрації проводиться щотижневий (оперативний) моніторинг стану погашення заборгованості з виплати заробітної плати на підприємствах боржниках, а також здійснюється аналіз причин її виникнення та можливих шляхів погашення на кожному підприємстві-боржнику.

Протягом 2022 року повністю погашено заборгованість із заробітної плати в Хмельницькій районній раді – 589,1 тис. грн., ТОВ «Альфа –Газ» (Старокостянтинівська ТГ), – 274 тис. грн., ПП «Робінзон ТІМ» (Лісогринівецька ТГ) – 167,9 тис. грн., АТ «Красилівський машинобудівний завод» – 94,5 тис. гривень.

Згідно даних державного статистичного спостереження станом на 1 січня 2023 року, заборгованість з виплати заробітної плати на підприємствах, організаціях Хмельницького району відсутня.

Колективно-договірна робота

Станом на 01.01.2023 управлінням соціально-економічного розвитку території, архітектури, забезпечення взаємодії з органами місцевого самоврядування та державної реєстрації адміністрації зареєстровано 80 колективних договорів (у тому числі до 19 внесено зміни та доповнення) укладених підприємствами, установами, організаціями Хмельницького району.

Альтернативна (невійськова) служба

Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 11 серпня 2021 року №242/2021-р “Про реалізацію повноважень районної державної адміністрації у сфері проходження громадянами альтернативної (невійськової) служби”, утворено комісію у справах альтернативної (невійськової) служби районної державної адміністрації як консультативно-дорадчий орган. Управління соціально-економічного розвитку території, архітектури, забезпечення взаємодії з органами місцевого самоврядування та державної реєстрації адміністрації визначено відповідальним структурним підрозділом для вирішення питань проходження альтернативної служби громадянами Хмельницького району.

Законом України “Про альтернативну (невійськову) службу” визначено, що на альтернативну службу направляються громадяни, які підлягають призову на строкову військову службу і особисто заявили про неможливість її проходження як такої, що суперечить їхнім релігійним переконанням, документально або іншим чином підтвердили істинність переконань та стосовно яких прийнято відповідні рішення.

Станом на 01.01.2023 в адміністрації знаходиться 65 особових справ громадян, які заявили про бажання проходити альтернативну (невійськову) службу, з них 25 громадян проходять альтернативну (невійськову) службу на підприємствах, в установах, організаціях району, що перебувають у державній або комунальній власності.

Державна реєстрація

На виконання вимог Закону України від 24.03.2022 № 2145-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану», з метою забезпечення виконання вимог підпункту “є” підпункту 2, підпункту 10, пункту 27 розділу Х “Перехідних положень” Земельного кодексу України, наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11 квітня 2022 року № 219 “Про затвердження форми книги реєстрації землеволодінь і землекористувань в умовах воєнного стану”, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15 квітня 2022 року за № 429/37765, зареєстровано 239 договорів оренди землі, укладених за період з 02.05.2022 по 21.11.2022 в умовах воєнного стану, що урегульовує більшість питань щодо використання земель для виробництва сільськогосподарської продукції та розміщення відповідної виробничої інфраструктури та для стабільної роботи аграрної галузі.

Організаційно-кадрова робота

Багатопланова організаторська робота постійно знаходила своє відображення в розпорядженнях голови районної державної адміністрації та начальника районної військової адміністрації, наказах начальника районної військової адміністрації. Актуальні питання розвитку району розглядались на нарадах, засіданнях районних комісій, координаційних рад із залученням керівників структурних підрозділів адміністрації, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, міських, селищних, сільських голів, депутатів районної ради, керівників підприємств, установ та представників громадських організацій району.

В зв’язку із введенням воєнного стану 24 лютого 2022 року заходи здійснювались згідно з вимогами Закону України від 12.05.2015 р. №389-VIII «Про правовий режим воєнного стану».

За 12 місяців 2022 року прийнято 34 розпорядження голови районної державної адміністрації, з них 28 – з основної діяльності, 135 розпоряджень начальника районної військової адміністрації, 96 наказів начальника районної військової адміністрації.

Робота зі зверненнями громадян

Враховуючи важливу роль звернень громадян до органів державної влади у забезпеченні реалізації та гарантуванні прав на звернення, закріплених Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян» та враховуючи вимоги Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в Хмельницькому районі протягом 2022 року проведено значну роботу з поліпшення стану розгляду заяв, пропозицій та скарг громадян, вирішення порушених в них питань.

За цей період на адресу адміністрації надійшло 1290 звернення громадян, з них письмових – 1183.

Протягом 2022 року керівництвом адміністрації здійснено особисті прийоми, на які звернулося 107 громадян. До голови (начальника) адміністрації – 28 громадян. Проведено 48 «гарячих» телефонних ліній, під час яких звернулося 48 громадян. Телефоном «довіри» скористалось 12 громадян.

Протягом 2022 року від мешканців Хмельницького району найбільше звернень надійшло з питань житлової політики (оформлення субсидій) – 53 % та соціального характеру (призначення та виплата соціальних допомог) – 35 % від загальної кількості звернень громадян.

79 % питань, поставлених у зверненнях громадян вирішені позитивно. Відповідно до законодавства, заявникам надані роз’яснення та вичерпні, кваліфіковані відповіді. У разі відмови у задоволенні вимог, при розгляді звернень громадян, письмово (усно) доводяться до відома обґрунтовані мотиви відмови з посиланням на чинне законодавство та роз’яснюється порядок оскарження прийнятого рішення.

Штатна чисельність працівників райдержадміністрації станом на 31 грудня становила 215 одиниць. Структура райдержадміністрації містила в собі апарат та 9 структурних підрозділів.

Протягом звітного періоду райдержадміністрація забезпечувала контроль за здійсненням виконавчими органами міських (крім Старокостянтинівської та Хмельницької), селищних, сільських рад, розташованих на території району, делегованих повноважень органів виконавчої влади відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Продовжуємо і надалі разом працювати задля зростання потенціалу району, посилення його соціально-економічного розвитку, зростання якості і стандартів життя наших мешканців.